Ideeën voor leuke bedrijfsprijzen
Heb je ideeën nodig voor grappige prijzen op het werk? Het erkennen van het werk van medewerkers door de organisatie is een onderscheidend kenmerk bij het behouden en aantrekken van talentvolle mensen. HR-teams, ook wel talentmanagementteams genoemd, zoeken naar nieuwe manieren om personeel te motiveren en verbindingen te creëren om efficiënte en productieve werkgroepen te stimuleren.
Naast bekwame medewerkers hebben succesvolle organisaties iets extra's nodig om hun doelen te bereiken. Bedrijven verbeteren met mensen die betrokken zijn bij hun werk, tevreden zijn en gelukkig zijn in hun werk, zodat ze altijd het beste van zichzelf kunnen geven.
Originele erkenningsprijzen voor medewerkers
Er zijn verschillende manieren om de productiviteit binnen de organisatie te bevorderen, maar vandaag bespreken we een interessante tool om een goede werksfeer te bevorderen en te stimuleren: het uitreiken van bedrijfsonderscheidingen. Het is een teambuilding activiteit die positieve banden creëert tussen mensen in een ontspannen en vertrouwde omgeving onder medewerkers.
Hierbij wordt de waarde en de rol van de werknemers in het bedrijf op een originele manier erkend, wat afhankelijk van het karakter van de organisatie leuker en humoristischer kan zijn. Erkenningsprijzen voor medewerkers zijn een geweldig initiatief voor het bedrijf om de bijdragen van de teams te waarderen en te belonen.
We willen je aanmoedigen om dit in praktijk te brengen, dus hieronder geven we je enkele ideeën voor grappige prijzen op het werk. We geven je de sleutels voor het organiseren van een originele, andere ceremonie, die een bevredigende ervaring creëert die de medewerkers met plezier zullen herinneren. We hopen dat deze gids je helpt om een leuke gebeurtenis te creëren, aangepast aan de realiteit van jouw organisatie, waarin je een prijs of een herdenkingsplaat met een unieke boodschap kunt uitreiken. Een win-win strategie waar zowel het bedrijf als de medewerkers baat bij hebben.
Op zoek naar een prijs voor jouw bedrijf?
Bekijk onze catalogus van trofeeën
Ik wil een bedrijfstrofeeGrappige nominaties voor werkprijzen
Mensen vertonen vaak herhalende gedragskenmerken. Daarom is het gebruikelijk dat we in ons bedrijf een wat knorrig persoon hebben, iemand die 's ochtends moeite heeft om op gang te komen omdat hij erg moe is, of iemand die altijd honger heeft en op elk moment naar de automaat gaat om op krachten te komen. We mogen de persoon die constant e-mails stuurt of de grappenmaker niet vergeten.
Zeker weten dat je een van deze profielen herkent of geïnspireerd bent om een karakteristiek gedrag in jouw organisatie te vinden dat bij een persoon hoort. Je kunt bijvoorbeeld een herdenkingsplaat als prijs geven met een gegraveerde zin die uitlegt wat hem of haar bijzonder maakt. Het idee is om representatieve kenmerken van elke persoon te benadrukken zodat iedereen plezier heeft en een ontspannen tijd beleeft.
Het gaat om een attent en empathisch gebaar, uiteraard, waarbij je personen en hun eigenschappen kiest die iedereen aan het lachen kunnen maken, vooral de hoofdrolspeler. Als je twijfelt of iemand zich beledigd kan voelen, denk dan beter aan iets anders. Het is het beste om het met oprechtheid en vriendelijkheid te doen, zodat iedereen het als een vriendelijke grap tussen collega's ziet om plezier te hebben en een leuke tijd te beleven. Als je niet zeker weet of een bepaalde prijs geschikt is, raadpleeg dan je collega's op kantoor. Misschien kun je een creatief team samenstellen om de prijzen te ontwerpen en de activiteit nog meer samenwerkend te maken.
Grappige prijzen voor collega's
Hier zijn enkele ideeën voor grappige zinnen voor medewerkers die je als inspiratie kunt gebruiken om ze aan te passen aan de realiteit van jouw organisatie:
- Aan de Jiminy Krekel van het kantoor, wat zouden we zonder jou zijn.
Voor die persoon die altijd goede raad geeft of ons helpt, die gezond verstand heeft en met wie we ideeën kunnen uitwisselen. En die ons, wanneer nodig, tegenspreekt voor het welzijn van het team. - Aan de beste klik. Spammer van het jaar.
Die persoon die losjes omgaat met e-mails, eindeloze threads of gebruikelijke opmerkingen per e-mail. - Vending King.
Iemand die altijd honger heeft en vaak zijn of haar honger stilt. - Wie vroeg opstaat, wordt door het kantoor geholpen.
Die toegewijde medewerker die als eerste komt en zijn werk efficiënt uitvoert. - Volg de leider
Voor de persoon die het initiatief neemt en de groep leidt om collectieve successen te bereiken. - Je zou zanger zijn geworden als het niet voor je stem was.
Een klassieker in veel teams, de persoon die mooie melodieën zingt (of niet) en de werkdag aangenamer maakt. - De koning van de komedie, de meester van de lach.
De grappenmaker, de grapjas, degene die goed is in het vertellen van verhalen en opmerkingen maakt die de dag opvrolijken. - Rookie van het jaar.
Voor de nieuwkomer die zijn eerste maanden op kantoor met succes voltooit. - Pichichi Trofee
Erkenning voor het verkoopteam voor het behalen van een bepaalde omzetdoelstelling.